مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 21:002023-02-07سياسي

فارس من| درخواست مردم برای بازپس گیری باغ قلهک


عده ای از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی خواستار بازگرداندن باغ قلهک از دولت انگلیس شدند.

- در این کمپین آمده است: باغ قلهک که در حال حاضر در اختیار انگلیس می باشد، در اواخر دوره قاجار بصورت اجاره ای در اختیار آن ها قرار داده شده است و در دوره رضاخان پهلوی سند مالکیت صادر گردیده که طبق قانون اساسی زمان مشروطه اصل 22 این انتقال مالکیت و منافع به انگلیس و دولت بیگانه می بایست به تصویب مجلس شورای ملی می رسید، لذا چون مصوبه ای از سوی مجلس شورای ملی موجود نیست، این انتقال مالکیت و صدور سند باطل است.

ما شهروندان منطقه 3 تهران از مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه درخواست داریم تا نسبت به ابطال سند مالکیت باغ قلهک و باز پس گیری این مجموعه دویست هزار متری اقدام کنند، تا باغ قلهک به یک بوستان بزرگ شهری برای استفاده عموم مردم شمال تهران خصوصا محلات مجاور قلهک، زرگنده، درب دوم، داوودیه، اختیاریه تبدیل گردد.

بر همین اساس امیرحسین نجم آبادی دبیر ستاد مردمی مطالبه باغ قلهک از انگلیس اظهار کرد: هر فردی متصرف ملکی باشد، یا مالک آن است یا مستاجر و چنانچه سندی مبنی بر مالکیت یا اجاره ملک ارائه ندهد، متصرف غیر قانونی است.

اگر کسی اموال عمومی را به صورت غیرقانونی در اختیار داشته باشد تصرف در اموال عمومی و بیت المال کرده و مردم مطالبه گر خواهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| درخواست مردم برای بازپس گیری باغ قلهک

فارس من| درخواست مردم برای بازپس گیری باغ قلهک